sustainable-brand-index-netherlands-sticker.png

 

Data collectie & methodologie  

Sustainable Brand Index™ is een onafhankelijk vierdelig onderzoek gebaseerd op desk research, twee kwantitatieve web enquêtes en één kwalitatieve studie in de vorm van diepte interviews. Daarbovenop voegen we nog onze analyse toe.

    belangrijke feiten:

  • Interviews/merk: elk merk is geëvalueerd door minstens 1000 personen. In totaal zijn meer dan 900 merken geëvalueerd door 35.000 personen in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland en Nederland. In Nederland worden 151 merken geëvalueerd in 8 verschillende branches voor de Sustainable Brand Index 2018. 
     
  • Het selecteren van merken is onafhankelijk en is gebaseerd op de volgende factoren: aanwezigheid op de markt in het desbetreffende land, omzet, marktaandeel en algemene naamsbekendheid.
     
  • De doelgroep is als volgt gedefinieerd: het publiek - Zweedse, Noorse, Deense, Finse en Nederlandse consumenten, van 16 jaar en ouder. De selectie in elk land komt overeen met de demografische gegevens van dat land. Het is een nationaal representatieve steekproef van elk land.
     
  • De basis van de evaluatie zijn de 10 principes van het UN Global Compact over milieu- en sociale verantwoordelijkheid. Dit wordt aangevuld met de Sustainable Development Goals (SDG's) en een zogenaamde externe definitie die zich richt op de perceptie van de consument over duurzaamheid; hun verwachtingen en behoeften aan bedrijven vandaag de dag.