STRATEGIERAPPORT

Gebaseerd op de data van Sustainable Brand Index™ creëren we op maat gemaakte merkanalyses op het gebied van duurzaamheid. Het resultaat is een compleet strategierapport, inclusief sectortrends, consumentengedrag, prestaties en strategische aanbevelingen.


Waar is het rapport uit opgebouwd?

Het strategierapport van Sustainable Brand Index ™ bestaat uit onderling verbonden hoofdstukken die

u voorzien van diepgaande duurzaamheidsinzichten in uw merk, markt, stakeholders & concurrenten.

StrategyReport-Impression_200x627-2-01.jpg

HOOFDSTUK 1:
Sustainable Brand Parameters

We laten u zien hoe uw merk en concurrenten wordt gezien op het gebied van duurzaamheid en leggen de 'waarom' achter de ranking uit aan de hand van tabellen en grafieken

HOOFDSTUK 2:
The Sustainable Consumer

Wie is de duurzame consument? Leer meer over de verschillende consumentengroepen en wat zij belangrijk vinden. Ontdek meer over de waarden en het gedrag van de Nederlandse consument en wat dit betekent voor uw merk, uw sector en concurrenten.

HOOFDSTUK 3:
trends affecting Sustainable Branding

Welke trends en ontwikkelingen zijn van belang binnen duurzaamheid. We dekken zowel wereldwijde als lokale trends, die vandaag en de komende jaren relevant zijn.

HOOFDSTUK 4:
analysis & strategic recommendations

Ten slotte vatten we alle data, trends en inzichten samen in een op maat gemaakte merkanalyse. Onze strategische aanbevelingen zijn afgestemd op uw omstandigheden en gebaseerd op een langetermijnperspectief voor uw merk.


Data collectie & methodologie  

Sustainable Brand Index™ is een onafhankelijk onderzoek gebaseerd op desk research en een kwantitatieve en kwalitatieve online enquête. Daarbovenop voegen we nog onze analyse toe.

    belangrijke feiten:

  • Interviews/merk: elk merk is geëvalueerd door minstens 1000 personen. In totaal zijn meer dan 900 merken geëvalueerd door 35.000 personen in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland en Nederland. In Nederland worden 151 merken geëvalueerd in 8 verschillende branches voor de Sustainable Brand Index 2018.

  • Het selecteren van merken is onafhankelijk en is gebaseerd op de volgende factoren: aanwezigheid op de markt in het desbetreffende land, omzet, marktaandeel en algemene naamsbekendheid.

  • De doelgroep is als volgt gedefinieerd: het publiek - Zweedse, Noorse, Deense, Finse en Nederlandse consumenten, van 16 jaar en ouder. De selectie in elk land komt overeen met de demografische gegevens van dat land. Het is een nationaal representatieve steekproef van elk land.

  • De basis van de evaluatie zijn de 10 principes van het UN Global Compact over milieu- en sociale verantwoordelijkheid. Dit wordt aangevuld met de Sustainable Development Goals (SDG's) en een zogenaamde externe definitie die zich richt op de perceptie van de consument over duurzaamheid; hun verwachtingen en behoeften aan bedrijven vandaag de dag.


Wil u meer informatie ontvangen over uw op maat gemaakte strategie rapport?