Nationale testImonials

 

"Ik steun de Sustainable Brand Index™ omdat het heel belangrijk is dat bedrijven weten hoe consumenten over ze denken. Duurzaamheid wordt een steeds belangrijker aspect van de kwaliteit van producten en bedrijven. Als consumenten daar een positieve indruk van hebben zijn ze meer geneigd om die producten te kopen en dat bedrijf te steunen. [...] De samenwerking tussen De Sustainable Brand Index™  en Rank a Brand geeft consumenten handvatten om duidelijke en goede keuzes te maken. Het geeft producenten ook een incentive om het op duurzaamheidsgebied goed te doen, dan gaat het met het bedrijf ook beter." 

- MAURITS GROEN, mede-oprichter en mede-CEO bij WakaWaka BV, Chief Commercial Officer bij Energetika,Directeur bij MauritsGroen*MGMC, #1 Trouw Duurzame Top 100 (2015)

 

Ik steun de Sustainable Brand Index™  omdat het ongelooflijk belangrijk is dat je duurzaamheid van alle mogelijke perspectieven bekijkt, dus ook vanuit het consumenten perspectief. En daar de merken mee confronteert en ze uitdaagt om het beter te doen of om uit te leggen waarom ze het niet goed doen. [...]
Zoiets als de Sustainable Brand Index™  is er nog niet, maar het is in Nederland al wel een hele tijd relevant. Ik denk ook dat de tijd er rijp voor is om het meer naar de massa'  te brengen en consumenten vragen te stellen om ze aan het denken te krijgen. 

- JAN VAN BETTEN, oprichter Nudge

 

Ik steun de  Sustainable Brand Index™  omdat ik het erg interessant vind om te zien wat de consument een duurzame merk vindt en wat hij geen duurzaam merk vindt. Het is dan nog interessanter om te zien of dat overeenkomt met de prestaties die een bedrijf levert om duurzaam te zijn.
De  Sustainable Brand Index™ is nu belangrijk omdat veel consumenten nog steeds of niet weten wat een merk duurzaam maakt of dat er nog steeds heel veel consumenten niet op zoek gaan naar duurzame merken. Het is dan heel erg belangrijk om te weten wat een consument vindt in plaats van wat een bedrijf doet of denkt dat een consument vindt. 

- YOERI VAN ALTEREN, oprichter  Duurzaambedrijfsleven Media

 

"Ik vind het heel belangrijk dat we niet over consumenten maar met ze praten. Sustainable Brand Index™ praat met consumenten over wat zij voor gevoel hebben bij de duurzaamheid van merken. [...] We zijn in Nederland heel erg goed in innovatie, we hebben op die paar vierkante meter de slimste mensen en de meeste creativiteit; Maar we zijn minder goed in de implementatie kant, we maken er geen business van. Het is nu belangrijk om te onderzoeken waarom dat zo is. Een van de dingen waar dat over gaat is achterhalen wie de klant is en wat de klant vindt.  Nu met de consument gaan communiceren en luisteren wat zij vinden en voelen en daarop acteren. Het is daarnaast ook belangrijk dat we de Sustainable Development Goals (SDGs) halen. Dit is alleen maar te doen door op allerlei vlakken te acteren, een perfect storm te realiseren. Dit kan alleen maar door aan heel veel knopjes te draaien. Een van die knopjes zijn de consumenten."

- RUUD KOORNSTRA, duurzaam ondernemer, Nationale Energiecommissaris


Selectie van klanten


Internationale Testimonials

 

"Sustainable Brand Index is an important tool for us at Apoteket.
The study highlights sustainability in a way that is relevant and creates interest among various stakeholders in society. Our tailored brand report has been crucial for our development in recent years – both internally and in the official ranking. We moved from number 10 to number 4 and to become winners in 2016. The rigorous insights in the report are valuable and give us a solid foundation to work with both our brand and our communications."

— Anders Rynnel, Brand & Insight Director, Apoteket

 
apoteket-testimonial-index.png
 

“Sustainable Brand Index™ gives us value for money. When we scanned the market, we were contacted by several consulting companies, but we identified that partnering up with Sustainable Brand Index™ was without a doubt the best option. They hold an expertise in sustainability and consumer research that we really value and they are the ones who can offer the in-depth insights we are looking for.”




— Johanna Wånge, Customer Experience Manager, Telia

 
Telia.png