sustainable-brand-index-netherlands-sticker.png

Waarom de Sustainable Brand Index™

"De reden waarom de Sustainable Band Index van belang is, is omdat het extern de agenda bepaalt; het zet duurzaamheid op de agenda voor bedrijven en grote merken. Intern is het een hulpmiddel voor het bouwen van een merk gebaseerd op duurzaamheid en weten wat en hoe te communiceren. [...] De Sustainable Brand Index creëert daarnaast ook meer interesse in duurzaamheid bij consumenten. 

Het opzetten van de Sustainable Brand Index in Nederland is  belangrijk omdat het zich nu op dezelfde manier ontwikkelt als de Noorse landen enkele jaren geleden. We zien dezelfde structuur in de markt en dezelfde toegenomen interesse in duurzaamheidskwesties."

- ERIK ELVINGSSON, OPRICHTER SUSTAINABLE BRAND INDEX™


Waarom het rapport aanschaffen?

Uw op maat gemaakte rapport geeft u een complete analyse over uw merk vanuit het duurzaamheidsperspectief. Hieronder staan een aantal redenen waarom onze klanten kiezen om elke jaar hun op maat gemaakte rapport bij ons aan te schaffen.

  • Verhoogde marktkennis

Toonaangevende merken gebruiken het rapport om hun kennis van wat er gaande is in de wereld om hen heen en in hun branche te vergroten. Vooral hoe duurzaamheid zich ontwikkeld, de opkomende trends en hoe deze hun merk(en) beïnvloeden. Het wordt ook gebruikt als een intelligentietool in managementteams en directiekamers.  

  • Het ontdekken van risico's & mogelijkheden

Het rapport wordt gebruikt om macro- en microtrends en ontwikkelingen te ontdekken, die het eigen merk op een negatieve of positieve manier beïnvloeden. Risico's worden blootgelegd, waardoor de PR-afdeling de mogelijkheid krijgt om proactief te zijn. Daarnaast worden mogelijkheden onthult, wat de basis legt voor campagnes en communicatie. 

  • Basis voor strategische beslissingen

De data en analyse vormen de basis voor de marketing- en communicatieafdeling bij de planning voor de toekomst. Het rapport wordt gebruikt als een hulpmiddel om te beslissen wat er moet gebeuren binnen duurzaamheid, branding en communicatie evenals hoe het moet worden uitgevoerd. 

  • Hulpmiddel voor planning

Het rapport wordt vooral gebruikt als planningstool. Het leren kennen van de doelgroepen en hun gedrag om communicatie over duurzaamheid tot stand te brengen, dat een gewenst effect heeft. Daarnaast werkt het ook als een hulpmiddel voor evaluatie. 

  • KPI's

De verschillende merkparameters in het rapport worden intern als KPI's gebruikt. Marketing- en communicatie evenals duurzaamheidsafdelingen hebben doelen die bereikt moeten worden. Het is een manier om ervoor te zorgen dat er voldoende wordt gestreefd naar duurzaamheid en het opbouwen van een duurzaam merk dat nodig is voor de toekomst.